Van 24 april tot 4 mei gaan wij dit jaar samen, zonder de kinderen, naar Florida.

Van 3 tot 29 juli gaan we met ons gezin eerst naar New York en daarna naar Florida.

woensdag 22 juli 2015

dag 19 - Relaxen

Vandaag doen we lekker rustig aan en genieten we van het heerlijke weer en de mooie locatie waar we zitten. De pool is vandaag van ons alleen.
Er komen er wat vrienden bij ons langs, die net als wij genieten van deze mooie plek.
Deze vriend vinden we wat minder gezellig, volgens Thijs is hij echt gevaarlijk. Slippers aan houden dus als we lopen.


"s Middags rijden we naar Robbie's Marina. We kopen twee emmertjes vis, deze keer zitten er wel heel veel visjes in... Vervolgens lopen we naar de steigers, waar de tarpons al ongeduldig op ons wachten. Iris en ik, ja de dames, zijn weer zo stoer om met hun kleine handjes richting de hap grage bekken van de tarpons te gaan. 
Kleurrijk marktje bij Robbie's marina
Ik heb al mijn vingers nog
Zie ze loeren..
Daar komt ie...
oeps, visje iets te laag boven het water...
Er wordt met gretigheid gehapt naar de opgehouden vissen, ongelooflijk hoeveel kracht deze vissen hebben. Ze kunnen ineens heel hoog het water uitkomen. Het is best eng, degene die toehapt komt altijd uit een hoek die je niet verwacht. We gillen heel wat af, ik heb zelfs een klein wondje op mijn hand van een iets te enthousiaste tarpon. Weer leuk om even gedaan te hebben. 

We stoppen nog bij een van de vele bruggen op de Keys.
Aan het eind van de middag wandelen Harm en ik samen nog wat in de omgeving, we zien bij een pier een aantal haaien en een rog zwemmen, uiteraard moeten we 's avonds terug, omdat Thijs met eigen ogen de haaien wil zien. Al wandelend komen we ook op een prachtig palmenstrand terecht.


's Avonds natuurlijk weer even naar de sunset gekeken. Elke avond is het kleurenspel in de lucht anders. Zal ons niet snel vervelen.


7 opmerkingen:

  1. Wat is dat een mooie stek zeg waar jullie zitten. Daar is het goed uit te houden. Enne, petje af dames dat jullie zo dicht bij die bekken van de tarpons durfden te komen. Al was het dan gillend, hahaha. Ik zie het helemaal voor me. Prachtige foto's weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende plek met weer hele mooie fotos! Puur genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo zeg wat zijn die vissen groot....ik geloof dat ik de visjes er in zou gooien van een afstand hahahaha. Schitterende foto's weer van prachtige plekken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een wildlife hebben jullie gespot vandaag.
    En die vissen wat een bekken,lijkt wel of heel je arm erin past :)
    En wat maken jullie ook altijd prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's en heerlijke dag! Knap dat jullie dat durven met die vissen, doodeng!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, zo'n sunset zou mij ook niet vervelen, prachtig weer. En je foto's zijn ook weer prachtig. Heerlijke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow !!! Haaien zelfs, dat is echt bijzonder !!

    BeantwoordenVerwijderen