Van 24 april tot 4 mei gaan wij dit jaar samen, zonder de kinderen, naar Florida.

Van 3 tot 29 juli gaan we met ons gezin eerst naar New York en daarna naar Florida.

maandag 13 juli 2015

Dag 11 - Lake Louisa State Park


Net als elke morgen zijn we vandaag ook weer vroeg wakker,  rond zes uur, uitslapen lukt helaas nog steeds niet. De kinderen hebben daar totaal geen last van..... Na het ontbijt en een kop koffie stappen we in de auto. Ons eerste doel is Lake Louisa State Park, we zijn hier al eerder geweest, maar de natuur verveelt mij nooit... dus de rest van het gezin moet er aan geloven. Thijs wil ook altijd wel de natuur in, maar Iris denkt daar heel anders over. Ze is ook altijd de hoofdmaaltijd voor allerlei soorten muggen, dat is natuurlijk ook wel heel erg vervelend!
Vanaf een boardwalk zien we al heel snel een gator, die nieuwsgierig naar ons toekomt zwemmen, deze moeder ook weer blij. Ik wil altijd alligators zien, hoe meer, hoe beter.  
In dit park zitten heel veel mooie vlinders in alle kleuren en maten. We hebben prachtige gezien, zo groot als een volwassen hand. Beetje jammer dat ze niet stil willen zitten voor de camera. Ook een slang die we op de weg tegenkwamen was te snel voor onze camera's..., helaas. 
De rand van het meer was bedekt met waterlelies
en daartussen gluren of schuilen de schildpadden.
Deze jongen laat zich op zijn gemak fotograferen. Als hij na een tijdje wegloopt, blijkt hij dat best snel te kunnen.
Na dit State Park gaan we naar de Walmart, ook altijd leuk om enige tijd doortje brengen. Het blijft apart om de enorme keus aan producten te zien en als je dan toch boodschappen moet doen...... met een auto vol boodschappen rijden we halverwege de middag weer naar Sandy Ridge. 
We genieten van de middag zon bij de poel.
Vandaag weer een warme, maar ook droge dag. We hebben hier eigelijk nog geen neerslag van betekenis gehad, tocht wel heel fijn, je hoort ons dus niet klagen. 
We vinden het opvallend hoeveel wijken er momenteel net verschenen zijn of in aanbouw zijn.  Langs de 27 word veel grond voorbereid op nieuwe woningen in allerlei prijsklassen. Het gaat dus duidelijk een stuk beter met de economie als je dat afmeet aan alle bouwactiviteit hier in de omgeving. 
Ach hebben we in de toekomst nog meer keus om een woning te vinden voor verblijf in deze omgeving.

Op een of andere manier is er een haar of stofje in het lenzensysteem van mijn camera gekomen, die ik er niet uit kan krijgen.  Hier baal ik enorm van, het komt de kwaliteit van mijn foto's niet ten goede en is soms zichtbaar. Helaas kan ik het nu hier niet oplossen en moet creatief zijn tijdens het maken van de foto's en met het maken van de collage's  Dus excuus voor de kwaliteit van mijn foto's....

18 opmerkingen:

  1. Mooi hoor het state park. En wat goed dat de vlinder zo mooi op de foto is gekomen. Meestal als je wilt afdrukken fladderen ze weg. Die schildpad is geweldig. En dan nog even boodschappen doen bij de Walmart. Tja daar kun je ook altijd wel even zoet zijn. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niets zie aan je foto's.Ze zijn leuk en mooi. Maar ja, als je het zelf weet zie je het natuurlijk ook steeds. Volgens mij krijg je wel vast wel een tip van iemand hoe je dit misschien op kunt lossen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lake Louise, is dat niet vlakbij Legoworld? Leuk die schildpad, maar ik zie ook niets aan je foto's!
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik zie niets aan je foto's, net zo mooi als altijd. Mooi park is dat, ik zie veel bekende punten. Maar jullie hebben wel veel meer wildlife gezien dan wij toen, super...... en inderdaad is de Walmart altijd goed voor de nodige aankopen en slurpt veel tijd op hahahaha.
    Have Fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie gaan lekker, een dag naar mijn hart :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blijft mooi, die natuur daar.
    Tip: Tibet Butler Nature Preserve. Ligt praktisch tegen Disney aan maar zóóó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er valt mij niets op aan je foto's hoor, net zo mooi als anders.
    Was weer een heerlijk dagje zo.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ons valt niet echt iets op aan je foto's , zien er mooi uit.
    Wat staan er toch mooie bomen daar in dat State park.
    Wij kunnen ook altijd uren door de walmart dwalen.
    Gelukkig nog geen regen gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben toch zo bijziend als een mol, dus je foto's zijn echt gewoon haarscherp hoor :)
    Wat een heerlijke dag, een beetje wildlife spotten in die schitterende natuur, en de Walmart, hoe heerlijk kun je het hebben!
    Iris is gewoon te lekker en ik snap waarom je haar mee wil hebben ... jullie zijn zeker bultvrij Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou dat je niet kan uitslapen is niet zo erg heb je lekker een lange dag.
    En die hebben jullie weer goed besteed wat een prachtig park en ik heb geen haartje op de foto's gezien:)
    Oo en lekker boodschappen doen bij de walmart krijg er spontaan zin in.
    Mijn broer snapt dat nooit dat wij uren in een supermarkt rond kunnen lopen.
    Maar wij Florida gangers wel..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er weer uit als een heerlijke dag daar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke dag weer! Hier in Atlanta was het ontzettend benauwd en klam. Hopelijk komen we straks aan in een heerlijk zonnig Orlando!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke bezigheid hoor, wildlife spotten in de state parks en wat een geluk hadden jullie met de gators en schildpadden. Die bouwactiviteiten vielen ons in januari ook al op. De economie trekt inderdaad weer wat aan. Heb je ook al eens een kijkje genomen in Watersong? Veel plezier vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er weer fantastisch uit, krijg zelf super zin om ook naar Florida te gaan haha. Foto's zien er goed uit hoor. Misschien kun je langs een winkel met fotocamera's (misschien Best Buy ofzo) gaan en misschien kunnen ze daar je lens wel schoon krijgen?? Is altijd vervelend want het valt je zelf
    wel op in de foto's haha. Lekker genieten van het lekkere weer en die regen doe dat maar s'nachts.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Balen dat je last hebt van een dust spot op je sensor ( ik neem aan dat je een DSLR hebt ) . Vaak hebben camera's een ingebouwde sensorcleaner, moet je even in de instellingen kijken. Overigens zie ik het stofje niet terug op je foto's......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zie niks aan je foto's hoor! Heerlijke dag weer, Lake Louisa is heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lekkere dag en grappig want ik dacht vanmorgen toen wij de 27 afreden precies hetzelfde over al die bouwactiviteiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind de foto's prachtig hoor, mooie natuur daar !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat hebben jullie veel wild gspot! Vorig jaar toen wij er waren niets anders dan 1 schildpad die snel naar zijn holltetje rende en een en 1 waterschildpad. Super hoor! En die Walmart.....ik heb er hier nog geen onderweg gezien. Ik verheug me erop!

    BeantwoordenVerwijderen