Van 24 april tot 4 mei gaan wij dit jaar samen, zonder de kinderen, naar Florida.

Van 3 tot 29 juli gaan we met ons gezin eerst naar New York en daarna naar Florida.

zaterdag 25 april 2015

dag 2 - Key Biscayne

Gisteravond waren we zo moe dat we om 22.00 uur al zijn gaan slapen. Door de jetlag zijn we wel heel vaak wakker geworden, waardoor het een vrij onrustige nacht was. Dat lag echt niet aan het bed, want dat krijgt van ons een “9”, wat een heerlijk bed! Om 4 uur was ik echt klaar wakker. Gelukkig waren er genoeg reacties op het blog om de tijd even mee te vullen, altijd weer leuk om te lezen. Harm bleef ietsje langer onder zeil, maar niet noemenswaardig. Nadat we onze tijd wat gevuld hebben met de computer, mobiel en ipad, zitten we om 7.30 uur in de auto op weg naar Key Biscayne.  We ontbijten bij de Starbucks in Key Biscayne met een lekkere koffie en Lemon Cake, deze is namelijk al om 6.00 uur open, altijd fijn voor vroege vogels.

Daarna rijden we terug naar het Crandon Park, wat aan de Noordkant van Key Biscayne ligt, om een stuk langs het strand te wandelen. Vanaf 8.00 uur is dit park geopend, na het betalen van $ 7,00 toegang rijden we als een van de eerste het enorme parkeerterrein op. Het eerste wat ons opvalt is de enorme ruimte waar gepicknickt kan worden. Daarna gaat het begroeide gedeelte over in strand, waar heel veel palmbomen staan. Op het strand is het nog rustig. Als wij aankomen is er alleen en man op een tractor bezig al het seagrass van het strand af te halen en het zand te zeven, zodat het er mooi schoon uitziet.
We lopen een eind langs het strand, op de terugweg zien we dat het langzaamaan wat drukker wordt. Leuk om te zien hoe allerlei groepen en groepjes mensen kwartier maken om de dag alhier door te brengen. Op het strand worden tussen de palmen hele stellages opgebouwd, ook naar de picknicktafels wordt van alles gesleept om zo compleet mogelijk te kunnen BBQ’en.

Na Crandon Park rijden we naar Bill Biggs Cape Florida State Park aan de zuidzijde van Key Biscayne. In dit State park bevindt zich het oudste gebouw van Zuid Florida het Cape Florida Lighthouse. De vuurtoren is in 1825 gebouwd. Bij binnenkomst mis ik net de overstekende racoon doordat ik 8 dollar uit mijn portemonnee pak om de ranger te betalen. Dus ook geen foto…
Dit State Park is een combinatie van strand en natuur. Inmiddels is het al heel wat drukker en trekken er drommen mensen richting het strand. We zien vooral koelboxen en hagedissen in allerlei kleuren en maten.

Ook hier worden de picknickplekken intensief en vroegtijdig geclaimd, oma wordt gedropt, de Bbq wordt aangestoken en de rest volgt later… :-))

Op terugweg stoppen we bij de Rusty Pelican waar je een mooi uitzicht hebt op skyline van downtown Miami.
We stellen deTomtom in naar de Dadeland Mall om wat te shoppen en te gaan lunchen in de foodcourt. Elke vakantie willen we eenmaal de chicken- en beef Terriyaki van de Japanner eten. Ondanks het enorme parkeerterrein was het vinden van een parkeerplaats een uitdaging. Net toen we het bijna op wilden geven hadden we toch beet.
Gelukkig maar, want Harm wilde natuurlijk heel graag de gisteren geïntroduceerde Apple Watch zien en voelen. De kinderen hadden ook nog een boodschappenlijstje meegegeven, wat afgevinkt moest worden. Voor Thijs geslaagd, voor Iris helaas niet. Shoppen is wel een stuk minder aantrekkelijk met de huidige dollar koers, we houden het dus vrij snel voor gezien.

Ondanks de kleur moesten we toch nog even zoeken naar de auto op de parkeer plaats. Hij is wel wat lager dan de gemiddelde Amerikaanse auto, dus uit een bepaalde hoek is hij toch onzichtbaar, maar we hebben er nog geen tweede van gezien ;-))
We stellen de navigatie in op het hotel en rijden terug naar Brickell.
De rest van de middag brengen we door in de zon aan het zwembad, even onderbroken door een pittig Florida’s buitje; stortregen en onweer.

Begin van de avond rijden we naar de vlakbij gelegen Publix om een lekker broodje te halen. Dit eten we op op ons terras. We hebben bij onze hotelkamer een prima terras met zitje wat, gescheiden door een hek, verbonden is met het zwembad.
Ik zit nu bij het zwembad het blog te typen, terwijl Harm nog lekker in het water ligt. We zijn de enigen die buiten genieten van de heerlijke temperatuur in de avond. Het is nu net alsof we bij een villa zitten, al mis ik wel de walk in closet ;-(
Ivm de hoge prijzen op South Beach heeft Harm voor dit hotel gekozen. Het ligt prima, vlak bij Key Biscayne, de Mall, Little Havana, Bayside, enz. Het is een leuk klein hotel, met volgens ons heerlijke bedden.
Morgen pakken we alles weer in en gaan we op naar Key West.
Met vast een tussenstop in .....

Het hek met het gele bord is onze kamer
blog afmaken, met een kampvuurtje erbij....

1. Wat zitten jullie daar heerlijk en wat een ontzettende knusse zitjes, dan is het typen van je blog ineens niet meer zo heel erg :)
    Geweldige foto's van het strand en natuurlijk helemaal die van de auto aan het strand met uitzicht!

2. Wat gezellig zo met zijn 2tjes, zal eens er ongeluk je blog open laten staan ;-) Veel plezier!

3. Altij een beetje afzien zo'n eerste nacht, maar ach lekker vroeg uit de veren. En wat een mooie foto's van het (stille) strand. Zo rustgevend. Het hotel ziet er ook leuk uit. Vooral dat zitje met het haardvuur. Heel gezellig.

4. Wat een heerlijk hotel! En die foto's van het strand, prachtig! En veel gedaan zeg, op de eerste dag!

5. Islamorada, Robbie's Marina en Morada bay cafe denk ik!!!!!!

6. Ja een voordeel van heel vroeg wakker zijn is,
    Dat je wel een lekkere lange dag hebt.
    En die hebben jullie goed benut.
    Enne benieuwd naar Harm z'n Apple wastch was het iets??
    Stefan heeft het er ook al een tijdje over die gaat volgende week naar NY voor zijn werk en die wilde er ook een.
    Maar wat hebben jullie vandaag genoten.
    En wat een mooi blog maar ja op zon locatie schrijven mmmm
    Wij willen ook weer..
    Geniet ze

7. Heerlijk, het terras helemaal voor je zelf. En wat hebben jullie je eerste dag goed besteed zeg, mooie parken en shoppen, helemaal niet jaloers, haha. Veel plezier in Key West!

8. Wat een heerlijke dag.....ben een tikkeltje jaloers hoor hahahaha. Lijkt me heerlijk zo in de avond bij een vuurtje je blog maken, er zijn ergere dingen. Ik gok ook op een tussenstop bij Morada Bay Cafe......
    Have Fun!!

9. Meteen al een heerlijke dag, mooie view over Miami!!
    Dat moet ik onthouden, fraai !!!

10. Goeie tip Key Biscayne, jullie zitten daar prachtig!

11. Wat een prachtige plek. Genieten hoor.